Leje af beboerhuset

Beboerhuset drives af frivillige ulønnede medlemmer af Tranekær Sogn Beboerforening og udlejningen administreres af personer fra den siddende bestyrelse (vicevært og regnskab).

Tranekær Sogn Beboerforening,
“Beboerhuset” , Stengadevej 2a, 5953 Tranekær

MØDER, FØDSELSDAGE, BRYLLUP m.fl.

Beboerhuset er hjertet i vores fælles liv i Tranekær. Det ‘banker’ når vi strømmer til for at spise sammen, opleve, lytte, danse eller andet der hører det gode liv til … du kan leje beboerhuset til møder, fødselsdag, barnedåb, bryllup m.fl.

Nedenfor finder du information, priser og regler for leje af beboerhuset.

• Plads til ca. 50 personer
  • Fleksibel bordopstilling
  • Køkken med stor vask, køl og frys, ovn, kogeplade (induktion), opvaskemaskine og kraftig udsugning.
  • Garderobe og Toilet forhold
  • Stort anretter plads (anvendes ofte som buffet).
  • Service inkl. flad, dyb, frokost, kaffe, glas til vand, vin og avec.
  • Kaffemaskiner inkl. thermokander.
  • Multimedie med lyd, TV, billede (projektor) og tilslutning til digital udstyr (understøtter HDMI, VGA, Aux lyd samt Tablets/Smartphone.
  • Strøm kapacitet for tilslutning af større musikanlæg (bands).
  • Mulighed for hjælp til teknisk tilslutning (ekstra).
  • Rengøring før leje.

Priserne nedenfor er gældende fra 8. marts 2019

Rengøring udføres jf. regler og vilkår (lejeaftale) og er for egen regning. Der opkræves obligatorisk ‘efter’ rengøring der udføres af hyret personale. Dette sikre der altid er rent ved lejemålets overtagelse.

UDLEJNING TIL MEDLEMMER

Enkelt dag

• Mandag – torsdag = 850 Dkr. pr. dag
  • Obligatorisk rengøring = 300 Dkr. pr. udlejning

Weekend

• fredag – søndag = 1.500 Dkr. pr. weekend
  • Obligatorisk rengøring = 500 Dkr. pr. udlejning
  • Hjælp til teknisk udstyr = 200 Dkr. pr. gang

Fredag kl. 10.00 til søndag kl. 14.00, forudbetalt inkl. 1000 kr. i depositum.

UDLEJNING TIL ANDRE

Enkelt dag

• Mandag – torsdag = 1.500 Dkr. pr. dag
  • Obligatorisk rengøring = 300 Dkr. pr. udlejning

Weekend

• fredag – søndag = 3.500 Dkr. pr. weekend
  • Obligatorisk rengøring = 500 Dkr. pr. udlejning
  • Hjælp til teknisk udstyr = 200 Dkr. pr. gang

Fredag kl. 10.00 til søndag kl. 14.00, forudbetalt inkl. 1000 kr. i depositum.

Udlejningen foregår gennem Bestyrelsen, der står for aftale, kontrakt,
betaling og nøgle.

Ønsker du at leje beboerhuset eller har du spørgsmål, venligst skrive en mail til: kasserer@tranekaerbeboerforening.dk

• Oplys dato, navn og telefonnummer og så kontakter vi dig hurtigst muligt. Der må beregnes fra 1-3 dages svartid.

LIDT HISTORIE

Slotsgade 52 i Tranekær er et rødstenshus, bygget 1886 af “Excellencen”, grev Frederik Ahlefeldt-Laurvig til Tranekær Læseforening, men i 1890’erne indrettet til realskole af lensgrevens søn og efterfølger, “Gamle Grev Christian”, samtidig med at Tranekær Brugsforening blev oprettet. Som tak for denne indsats for byen besluttede en kreds af Tranekærborgere at gå i fakkeltog til slottet, netop som grevefamilien var ved at rejse sig fra en større middag med fornemme gæster. Greven blev meget glad over denne gestus og beordrede champagne til alle deltagere i fakkeltoget. På realskolen gik børn af godsets funktionærer, men også andre børn kunne få friplads. Skolen blev nedlagt omkring 1923 af “Teatergreven”, grev Frederik Ahlefeldt-Laurvig. Bagved skolebygningen ses den gamle gymnastiksal – hvor Tranekær Sogns Beboerforening nu har til huse.

Tranekær Kommuneskole benyttede også gymnastiksalen. Ingrid Schrøder (Vinkældervej) gik således sammen med klassekammeraterne ned ad vejen mod nord forbi  Ejnar Cykelsmed  om hjørnet  ad Stengadevej og ned i Gymnastiksalen, hvor Frk. Hermansen eksercerede eleverne, ens klædt i lyseblå gymnastikdragter. Det var i starten af 1950’erne. Tranekær Sogn Beboerforening blev stiftet i 1979. Foreningens formand i en række år hed Gunnar Kjær Mortensen , han var særdeles aktiv og søgte fonde for midler til istandsættelse af Gymnastiksalen, Stengadevej 2 A. , til teknisk udstyr, indretning af et lille  køkken  samt etablering af toiletter.

Bygningen er senest renoveret på tag og fag ultimo 2018 med midler fra bla. Langeland Kommune og fremstår i dag, så oprindelig som det har været muligt. Det er ambitionen med yderligere forbedringer i årerne frem, både inde og ude, sådan vi sikre rammerne for det sociale liv i Tranekær og omegn.

• Ny moderne varmepumpe
  • Nyt tag samt div. facade udbedringer
  • Nyt køkken indrettet til forsamlinger
  • Nye hvidevarer

Samlet gør det beboerhuset til en yderst positiv oplevelse. Vi er glade for vores fælles mødested.