Ideforslag

Tranekær Sogn med den omkringliggende natur, de små by samfund ER noget helt specielt, det er vi mange der erkender. Takket være områdets lange historie, de smukke bakkede landskaber og ikke mindst kulturarven en slotsby med mange utrættelige lokale ildsjæle, har løftet gennem mange generationer. DET SKAL VI VÆRNE OM!

Vi som beboerforening, er bevidste om vi har et lokalsamfundsansvar samt én stor fælles stemme på vegne af foreningens medlemmer. Det er med det mandat samt stor ydmyghed, at vi repræsenterer områdets 'beboer'. Vi arbejder for udvikling af både den sociale velvære i det levede liv samt for at de fysiske rammer, vi færdes i er tidsvarende og attraktive.

"Bagvejen"

Som beboere i Tranekær er vi selv storforbruger af byen og områdets herligheder. Med vores lokalkendskab oplever vi dog desværre også udfordringer, specielt når vi som fodgængere bevæger os rundt. Bl.a. ligger husene så tæt på vejen, at det ikke er muligt at etablere egnede forhold for fodgængere og cyklister langs landevejen. Derfor har vi været nødt til at tænke i andre baner, både for at kunne give os selv og Tranekærs mange besøgende en god og sammenhængende oplevelse af byen, plus særligt naturen der omkranser byen.

Derfor har vi udarbejdet et forslag som er vores ideoplæg/bud på hvordan en alternativ ‘rute’ kan være med til at løse nogle af de problemer vi som fodgængere har og samtidig i større grad motivere til også at bruge områdets natur (søge kig ud i naturen).

Videoen under startes ved tryk på PLAY ikonet, går det for stærkt kan du PAUSE eller bruge mellemrumstasten.

God fornøjelse!

Kontakt og spørgsmål

Søren Valentin Christensen, Formand i Tranekær Sogns Beboerforening

Alice Nøhr, Landskabsarkitekt og Bestyrelsesmedlem Tranekær Sogns Beboerforening