Tranekær skovdistrikt

Beboerhuset Stengadevej 2a, Tranekær

Leif Lauridsen, Skovfoged ved HedeDanmark A/S har beskæftiget sig med skovdrift i 42 år. Leif er ansat som skovfoged ved HedeDanmark A/S som i maj 2021 indgik en samarbejdsaftale med Tranekær Gods A/S. Kom og hør Leif Lauridsen introduktion til sig selv som Skovfoged og til Tranekær skovdistrikt. Leif samarbejdsaftaler også med Charlottenlund og NedergaardContinue reading "Tranekær skovdistrikt"

Brexitland og Kastanjer

Beboerhuset Stengadevej 2a, Tranekær

Yderst relevant emne og en uformel snak fra Philip Astley, hvor vi samtidig serverer et glas vin og om naturen 'leverer' ristede kastanjer: Philip stiller spørgsmålet:  "Hvor skal Storbritannien hen under ny ledelse? Vil Kongeriget forblive forenet? Udfordringer og ændringer forude, og nogle historier fra fortiden." Philip er bestyrelsesmedlem her i Beboerforeningen, tidligere britisk ambassadørContinue reading "Brexitland og Kastanjer"

HØSTFEST (29.10.2022)

Beboerhuset Stengadevej 2a, Tranekær

Årets Høstfest i Beboerforeningen, vi bevarer dagen i dens oprindelige form og er sammen om at skabe et brag af fest i Beboerhuset. Vi håber alle vil deltage, med godt humør her i overgangen fra sensommer til efterår og vinter. Det har været udtrykt fra flere, som et ønske at vi afholder sammenskudsgilde, altså 'somContinue reading "HØSTFEST (29.10.2022)"

FÆLLESSPISNING November (29.11.2022)

Beboerhuset Stengadevej 2a, Tranekær

Søren og Jannie, Nanna (alle Botofte) har sat et hold som kokke til november spisning. Vi glæder os! ------- Synes du det lyder spændende og vil du deltage som hjælpende hånd til Fællesspisning i Beboerhuset - skriv forneden om, at du er interesseret, samt ønsker, at komme med på 'holdet'. På forhånd tak! --------------------------------------- MENU ForretContinue reading "FÆLLESSPISNING November (29.11.2022)"

FÆLLESSPISNING Januar (25.01.2023)

Beboerhuset Stengadevej 2a, Tranekær

Vil du med på kokkeholdet til Fællesspisning i Beboerhuset? Skriv en kommentar forneden og/eller send mail til kontakt@tranekaerbeboerforening.dk om at du er interesseret i, samt ønsker, at komme med på 'holdet'. På forhånd tak! MENU Forret Hovedret Dessert og kaffe   ----------------------------------------------------------- KR. 70 pr. person ved TILMELDING og BETALING i .......... SENEST SØNDAG DEN 22.Continue reading "FÆLLESSPISNING Januar (25.01.2023)"

FÆLLESSPISNING Februar (23.02.2023)

Beboerhuset Stengadevej 2a, Tranekær

Jørgen og Kathrin Müller har tilmeldt sig og de ønsker, at lave en vegetar middag. ------- Synes du det lyder spændende og vil du med vegetarisk Fællesspisning i Beboerhuset - skriv forneden om, at du er interesseret i samt ønsker, at komme med på 'holdet'. På forhånd tak! ---------------------------------------------------- MENU Forret Hovedret Dessert og kaffe  Continue reading "FÆLLESSPISNING Februar (23.02.2023)"

FÆLLESSPISNING Marts (31.03.2023)

Beboerhuset Stengadevej 2a, Tranekær

Vil du med på kokkeholdet til Fællesspisning i Beboerhuset? Skriv en kommentar forneden og/eller send mail til kontakt@tranekaerbeboerforening.dk om at du er interesseret i, samt ønsker, at komme med på 'holdet'. På forhånd tak! MENU Forret Hovedret Dessert og kaffe   ----------------------------------------------------------- KR. 70 pr. person ved TILMELDING og BETALING i .......... SENEST TIRSDAG DEN 28.Continue reading "FÆLLESSPISNING Marts (31.03.2023)"

FÆLLESSPISNING April (Food pairing FROKOST)

Beboerhuset Stengadevej 2a, Tranekær

MERE INFO NÅR VI KOMMER TÆTTERE PÅ DAGEN. ---------------- Food pairing eller 'smagsmatch' genoptages i én anden version, nu er det som en del af sæsonens sidste Fællesspisning.  Der vil være smagninger af råvarer, parret med drikkevarer samt opfordring til bred dialog om vores 'helt sikkert' forskellige oplevelser. Det er Søren Valentin Christensen, Tranekær, derContinue reading "FÆLLESSPISNING April (Food pairing FROKOST)"