Fællesspisning

Fællesspisning i beboerhuset er en absolut fast del af vores sociale aktiviteter, 'Gourmet' som det også går under og som afholdes min. 5 gange i vinterhalvåret, den 6. gang er som oftest Restaurant Generalen ved Tranekær Slot der inviterer til en hyggelig aften.

Drejebogen indeholder og beskriver anbefalinger for de aktiviteter der som bør planlægges. Fordelen ved denne drejebog er, at alle personer på et madhold får et fælles overblik over de emner som skal tages hensyn til, inkl. evt. forhold der pr. tradition, administration og/eller regler der skal følges. Fokus er på, at skabe positiv fællesskab og sociale relationer, både for den enkelte og på tværs af foreningens medlemmer – to ting, som er vores værdier og gå hånd i hånd. Tak!

NEDERST i punktform, en praktisk guide beskrivende et forholdsvis enkel forløb. Den opremser tjekpunkter samt hjælper til, at komme i gang, gennemføre og afslutte aktiviteten 'Fællesspisning' på en systematisk måde.

Det er op til det enkelte medlem, at melde sig til et madhold, hvilket betyder man er en del af de der står for planlægning, indkøb og tilberedning af aftenens menu. Det er frit hvad holdet laver, om det er økologisk, lokalt, hjemmedyrket/-brygget eller ej, vi har fået både gule ærter med flæsk, citron kylling, oksesteg, salater, vegetar menu m.fl.

“Fællesspisning på Restaurant Generalen april 2018”

Plus '+' ikonet til højre, folder teksten ud i hvert punkt.

Drejebog vedr. fællesspisning henvender sig til de medlemmer der har meldt sig til, at lave mad til en i beboerforeningen møder hvor vi spiser sammen. Drejebogen gennemgår punkter for planlægning, økonomi, invitation, tilmelding, tilberedning og køkken samt øvrige faciliteter. Sidste punkt vedr. rengøring samt koordinering efter arrangementet.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Der er en fast beløbsramme til råvarer/mad pr. person (50 DKK), hvilket har vist sig at være en god ide samt passende, så længe der prioriteres og vælges bevist ind i menuen.

• Menuen sendes til formanden senest 2 uger før arrangementet, så invitationer kan udsendes. (Antal deltagere ligger normalt lige omkring 35-40 personer)
  • Der opkræves kr. 70 pr. deltager, hvor af de kr. 20 går til lys, vand, varme og rengøring. Så menuen må ikke koste mere end kr. 50 pr. deltager.
  • Pengene/tilmeldinger modtages i postkassen, hos den der står for arrangementet. Det er også muligt, at oplyse tlf. nr. med medsendes i invitationen og modtage tilmeldinger som MobilePay.
  • Lav evt. en deltagerliste.
  • Husk, at købe kaffe, te, mælk m.v. hvis der tilbydes kaffe.
  • Medbring knive til evt. udskæring af kød m.v.
  • Medbring evt. sovseskåle, sovseskeer, fade/skåle o.lign.
  • Medbring evt. karklude og viskestykker.

Fælles sange udvælges

Adgang til beboerhuset

Hvad hvis det ikke virker

Ansvar

Borddækning og pynt

Brug af medieudstyr

Sådan startes opvaskemaskinen:

Sådan startes kogeplader/ovn:

Sådan tændes køleskabet:

Sådan bruges teknikken:

• Start opvaskemaskinen inden du forlader huset.
  • Tøm køleskabet.

.

Rengøring

Lukke beboerhuset